Friday, December 9, 2011

Cinta lama memerit kan tetapi apabila dtgnye cinta baru...agk sukar pd dri ini utk menerima...krn takut utk menyakiti cinta baru......

ape yg perlu saye lakukan??

ermmm...menangis teresak2 tiada gune nye....saya cb utk keluar dr kesedihan..menonton wyg dgn kwn2...karaoke....ermmm... tp yg pling penting bersolat dan berdoa lah pada ALLAH SWT, hny padaNya kite m'ngadu, memohon agar diri ini tidak dihimpit kesedihan dan dilindungi dari segala kemungkaran.....


dlm hidp saya..b'laku nye cinta yg b'gntung xb'tali umpamanye....kerana lelaki yg sye sygi cintai semakin jauh dgn saya...sering xm'hiraukn saye...cbuk b'kerja...tetapi apabila dlm keadaan begini, saya bersabar ttpi sebgai seorang perempuan..hati nye pilu......kesedihan....tmbhan pula hidup yg sering keseorangan.....apabila dtg nye seorg lelaki lain yg sering mnggembirakn saya...hati mula tertarik pd nye....semakin hari semakin syg...ttpi mcmmne pula dgn lelaki yg saya cintai dlu....ermmm...disbbkn inilah saya msih tidak boleh mngatakn ape2 pada lelaki yg sering mnggembirakn saya..kecian pada die..tp ape2 pn, saye b'harp agar die tidak berharap...dn jikalau ade seorg wanita yg membuka hati die..terimalh die seadanya.....

pelbagai masalh......

Cinta adalah sesuatu yg indah...tetapi cinta kepada manusia hnyalah sementara but cinta kepada Ilahi kekal abadi selamanye...

sekiranya seseorang itu putus cinta dgn seseorang, pasti die merasakan sesuatu yg perit tetapi cinta kepada Ilahi tidak menyakitkan bahkn sgt membahagiakn diri seseorang itu...

apabila sudh putus cinta pasti akan mengalami ketakutan utk jatuh cinta lagi...perkara ini sering terjadi...termasuk lah diri saya...hny hati dn Tuhan saje tahu...

No comments:

Post a Comment